0212 324 6732 - info@veterineronkoloji.com

Kütüphane Yazıları

Kanserde Erken Uyarı Belirtileri

28.04.2020
Evcil hayvanlarda kanser gelişimi olağan dışı bir durum değildir. Veteriner Kanseri Derneği'ne göre köpeklerin %47'sinde ve kedilerin %32'sinde kanser başlıca ölüm nedenidir. Kedilerde kanser daha seyrek görülürken köpekler neredeyse insanlarla aynı oranda kanser geliştirirler.
Evcil Hayvanlarda Radyoterapi

13.02.2020
Hekimlerimizden Evrim Egeden, hayvanlarda kanser tedavisi yapılırken kullanılan radyoterapinin nasıl uygulandığı, tedavideki işlevi ve yan etkileri hakkında bilgi veriyor.
Sorularla Köpeklerde Lenfoma

26.03.2019
Lenfoma, beyaz kan hücreleri olarak bilinen lenfositlerin malignite kazanmasıyla oluşan kanserdir. Köpek kanserleri içerisinde diğer kanserlere kıyasla yaklaşık 1/8 görülme sıklığı onu klinik ortamda bizim de en çok rastladığımız kanser türlerinden biri yapmaktadır. Birbirinden farklı davranış gösteren otuzdan fazla köpek lenfoması türü vardır.
Kemoterapi Lenfomalı Köpekleri Öldürüyor mu?

26.03.2019
Lenfoma, farklı davranış gösteren ve bu nedenle farklı tedavi yaklaşımlarına ihtiyaç duyan bir hastalık grubunun genel adıdır. Lenfomaların normal şartlarda teşhisi lenf yumrusunun tamamının veya bir kısmının alınmasıyla yapılmaktadır. Bu noktaya gelindiğinde hastanın lenfoma olduğundan artık emin olunur.
Radyoterapi İle Kanserde Daha Uzun ve Ağrısız Sağ Kalım

26.03.2019
Genellikle haftalık periyotlar halinde birden fazla doz şeklinde uygulanan radyasyon tedavisi, hayvanlarda tümörün temizlenmesi için veteriner tıpta yaygın bir şekilde kullanılır. Bölgesel bir tedavi olduğu için yaygın tümörlerde kullanımı sınırlıdır.
Sizden Gelen Yorumlar

ADA VETERİNER ONKOLOJİ KLİNİĞİ